17 Aralık 2012 Pazartesi

Linux & Windows Işletim Sistemleri

Linux & Windows İşletim Sistemleri

  Linux işletim sistemi açık kaynak kodludur, fakat Windows kapalı kaynak kodludur. Bu ne anlama gelmektedir peki ? Kapalı kaynak kodlu işletim sistemlerinde (Windows) içeriği değiştiremezsiniz, size sunulan bir çerçeve vardır ve bu çerçevenin dışına çıkamazsınız. Fakat açık kaynak kodlu işletim sistemlerinde (Linux) , istediğiniz gibi içeriği değiştirebilme imkanına sahipsinizdir.

   Linux'ta C,D,G gibi sürücüler bulunmamaktadır. Bu sürücüler dosya şeklinde görünür. Hatta flash belleği bilgisayarınıza taktığınızda bu normal bir dosyaymış gibi görünür.

   Linux görünüm olarak çok daha havalıdır. Sayfalar arası geçiş animasyon gibidir. Masaüstünü istediğiniz gibi modifiye etme imkanı da sunar Linux.

   Windows'ta herhangi bir programı kurmak istediğimizde genellikle programın yükleme paketini internetten bulup indirmemiz gerekir. Birçok Linux sisteminde bunla uğraşmamız gerekmez. Paket yöneticisi, bize uygulamalar arasında dolaşabileceğimiz, onları yükleyebileceğimiz ve kaldırabileceğimiz bir merkezi denetim alanı sunmaktadır.

   Linuxta çok fazla program bulunur ve bunlar ücretsizdir.Windows'ta birçok program belli bir ücret karşılığında kullanıma aktif hale gelir.

   Linux daha çok son kullanıcıya değil de profosyonellere hitap etmekte. Google, Facebook, Twitter gibi en aktif siteler de ana işletim sistemi olarak Linux işletim sistemini kullanmaktadır.

   Linux, Windows'a göre çok daha güvenlidir ve Windows'a göre çok daha hızlı gelişmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder